Eenvoudig
Simpele procedures en geen last-minute stress meer bij aangiftes
Duidelijk
Weet altijd en overal hoe je er financieel voor staat en voorkom verrassingen
Eén systeem
Altijd zelf toegang tot je complete administratie op één plek
Boekhouden kan leuker en simpeler.
In de afgelopen jaren heb ik als boekhouder aardig wat voorbij zien komen. Veel verschillende mensen, maar wel allemaal met dezelfde frustraties. “Waarom staat er €10.000 winst op mijn jaarverslag, maar niet op mijn bankrekening?”. Of dat eeuwige gedoe met bonnetjes. Hopeloos irritant.
Het roer moest om. Ik stelde voor mezelf deze ‘vijf geboden’ op, en je zou kunnen zeggen dat ik ze bijna religieus opvolg. Want alleen zo kan ik het leuker doen. En vooral: beter.
1. Als de klant het niet snapt moet ik beter mijn best doen om het uit te leggen
2. Alles is van kwaliteit. Van paperclip tot software
3. Afspraken zo concreet mogelijk, zodat iedereen weet waar hij aan toe is
4. Niet lullen, maar poetsen
5. Alles met een glimlach, anders doen we het niet
Van matroos naar boekhouder
Op mijn 17e ging ik bij de technische dienst van de Marine. Via die weg kwam ik bij de administratieve dienst terecht, en eenmaal terug in de burgermaatschappij dook ik de studiebanken weer in. Een hoop studie-uren en diploma’s verder kon ik met trots zeggen: ik ben boekhouder.
Vol frisse moed begon ik aan mijn eerste baan. Dit was het échte werk – het feest kon beginnen. Maar dat viel tegen want, zo bleek: het bedrijfsleven past niet bij me. Ik hou niet van rare fratsen en zeg waar het op staat. Doe mij maar gewoon ‘gewoon’.
Het toppunt was toen ik bij een kantoor achter een vergeten bankafschrift van een klant aan moest. Bankafschrift 23. Na de nodige reminders per mail en telefoon liepen de uren aardig op en vond ik het wel goed geweest. Het bedrijf zat aan het einde van de straat, dus ik vroeg mijn werkgever of ik er even naartoe kon lopen – dan haalde ik het wel even op. Desnoods in mijn eigen pauze. “Nee. Blijf maar gewoon mailen”, was het antwoord.
Hoe het met bankafschrift 23 is afgelopen? Geen idee, want hier stopte mijn carrière als werknemer en begon mijn leven als ondernemer.
Ik ben een blije boekhouder
Terugkijkend op mijn eerste jaren als ondernemer kan ik je vertellen dat ik inmiddels alle klassieke ondernemersfouten wel gemaakt heb. Voorwaarts falen noemen ze dat. Schijnt nodig te zijn om op een punt te komen waarop je zegt: “en nu ga ik het anders doen”.
Conclusie: doen wat bij je past werkt op de lange termijn het best. Voor jezelf en de ander. Dat maakt mij een blije boekhouder, en jou een blije klant.
​
Ontdekken wat De Blije Boekhouder voor jou kan betekenen?
Wij zorgen dat je je nooit meer druk hoeft te maken.
Cijfers zijn niet moeilijk, je moet het alleen even snappen. De Blije Boekhouder helpt je hierbij. Dit doen we door je een abonnement aan te bieden waarbij jij maximaal 5 minuten per week bezig bent met je cijfers.
Wij regelen de rest.
We staan voor kwaliteit, eenvoud en groei. En dat allemaal met een glimlach.
​
​
"
Donna neemt de tijd, denkt met je mee en is goed bereikbaar. Ze werkt snel en reageert vrijwel direct. Onze ervaringen zijn zeer positief."
~ Galavazi
Google Review
Gaan we kennismaken?
Leuk!
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op om een een afspraak in te plannen. We spreken je snel!